به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،شرکت Kuvrd universal قاب محافظی برای لنزهای دوربین طراحی کرده که حفاظت از آنها را در برابر ضربه، آب، گرد و خاک، خط و خش و هرگونه عامل مزاحم محیطی ممکن می کند.
محافظ لنز یادشده از کائوچو ساخته شده و کل بدنه لنز را از پشت و جلو به طور کامل می پوشاند. بنابراین قاب یادشده علاوه بر بخش شیشه ای از دیگر اجزای بدنه لنز نیز محافظت می کند که باعث می شود استحکام و کارآیی آن در گذر زمان حفظ شود.
استفاده از این پوشش های محافظ به خصوص در زمان عکاسی از طبیعت در شرایط دشوار آب و هوایی مانند بارش باران و برف یا وقوع توفان شن و غیره ضرورت پیدا می کند.
قیمت هر یک از این پوشش های محافظ ۱۵ دلار است و بر طبق برنامه اعلام شده عرضه آنها به بازار از اواخر زمستان آغاز می شود.
به گزارش سیناپرس به نقل از مهر ، بخش تحقیقات X آلفابت(شرکت مادر گوگل) اعلام کرده ایالت آندرا پرادش هند فناوری جدید آن را می خرد. این فناوری اینترنت وایرلس پرسرعت را بدون نیاز به زیربنای کابلی برای میلیون ها کاربر فراهم می کند.
هنوز جزئیات این قرارداد فاش نشده اما تاکنون مشخص شده سال آتی ۲ هزار جعبه تا شعاع ۲۰ کیلومتری سقف خانه ها نصب می شود تا اینترنت پرسرعت را برای مناطق پرجمعیت فراهم کند.
این پروژه با استفاده از فناوری نوری Gbps۲۰ اطلاعات را منتقل کند. با چنین پهنای باندی هزاران نفر می توانند همزمان در وب جستجو کنند. ایده اصلی فناوری مذکور ایجاد زیربنایی لازم برای تامین خدمات برج های موبایل و هات اسپات های وای فای با هزینه کمتر است.
ایالت آندرا پرادش در سواحل جنوب شرقی هند قرار دارد که ۵۳ میلیون نفر جمعیت دارد. در این ایالت بیش از ۱۵ میلیون مشترک اینترنت پرسرعت وجود دارد. به هرحال دولت ایالتی قصد دارد با کمک این پروژه تا ۲۰۱۹ میلادی تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت را ۱۲ میلیون کاربر دیگر افزایش دهد.
به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، محققان سعی دارند هواپیمایی سبک تر، سریعتر و با شرایط نگهداری آسانتر بسازند. در همین راستا به نظر می رسد برای تولید چنین هواپیمایی می توان فلپ روی بال ها و دم هواپیما را حذف کرد.
محققان شرکت BAE Systems این ایده را در مقیاس کوچک با همکاری دانشگاه منچستر انجام داده اند. نتیجه فعالیت آنان یک هواپیمای بی سرنشین به نام MAGMA UAV است که با یک موتور جت پرواز می کند.
بال های هواپیمای MAGMA UAV دارای مجموعه ای از سوراخ های باریک در لبه هاست. بخشی از هوای اگزوز از موتور به این بخش هدایت شده و از سوراخ ها با سرعت مافوق صوت خارج می شود. به این ترتیب می توان با کنترل میزان هوای خروجی از بال ها، هواپیمای بدون سرنشین را هدایت کرد.
همچنین در بخش عقب هواپیما هوای اگزوز از مسیری خمیده خارج می شود که به بدنه چسبیده نیست. به این ترتیب زاویه ای خاص با بدنه هواپیما ایجاد و سرعت آن را تعیین می کند.
به گفته شرکت تولید کننده در ماه های آتی آزمایش های این هواپیما انجام خواهد شد. BAE قبلا از این سیستم در بال های هواپیمایDEMON UAV استفاده کرده است.
در این گزارش تصویری میتوانید تصاویر منتخب ناسا از زمین و سیارات دیگر منظومه شمسی را مشاهده کنید و ساختار متفاوتی را برای دیدن این موارد تجربه کنید. بهاینترتیب میتوانید جهانی را مشاهده کنید که شاید هیچگاه نمیدانستید به این شکل نیز قابل مشاهده کردن است.
برای دیدن عکس ها اینجا کلیک کنید
منبع: Cnet
ترجمه: آناهیتا عیوض خانی