به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،صادق عباسی شاهکوه اجرای این طرح را در راستای اهداف کاهش تصدی شرکت ارتباطات زیرساخت و رفع انحصار در این بخش عنوان کرد و گفت: مکالمات بینالملل از انحصار شرکت ارتباطات زیرساخت خارج میشود و شرایط قرار است به نحوی باشد که مقداری از وظایف شرکت زیرساخت در این بخش، به سمت اپراتورهای ارتباطی برود.
وی افزود: با انجام این طرح، دخالت زیرساخت در پروژه های مربوط به ارتباطات صوتی ایران و خارج و نیز ترمینیشن و اورجینیشن که تاکنون در اختیار زیرساخت بود، کاهش می یابد.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت خاطرنشان کرد: در این طرح بخش حاکمیتی همچنان در اختیار زیرساخت باقی می ماند اما در بخش غیرحاکمیتی، ارائه و یا فروش سرویس به بخش خصوصی سپرده می شود.
عباسی شاهکوه با اشاره به اینکه با خروج شرکت ارتباطات زیرساخت، قرارداد با اپراتورهای بین المللی صوت (کریر) از طریق بخش خصوصی صورت می گیرد و زیرساخت دیگر در این قراردادها حضور نخواهد داشت، گفت: در حال آماده سازی و زمینه سازی شرایط برای اجرای این طرح هستیم.
به گفته وی، خروج شرکت ارتباطات زیرساخت از انحصار و آزادسازی فعالیتهای مربوط به صوت (VOICE) یک برنامه یکساله است که تا پایان امسال، بخشی از آن اجرا می شود.این موضوع می تواند به بهبود کیفیت ارتباطات بین الملل و امکان حضور و فعالیت اپراتورهای مجازی در بازار کمک کند.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد که این موضوع تنها درخصوص فروش صوت صورت می گیرد و آزادسازی و رفع انحصار فروش پهنای باند اینترنت از بین الملل در برنامه نیست.
به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،طبق گزارشهای جدید اپل سال آینده سه مدل آیفون جدید معرفی می کند. از این تعداد دو مدل مجهز به نمایشگر ۵.۸ و ۶.۳ اینچی اوال ای دی هستند. نمونه سوم نمایشگری ۶.۱ اینچی ال سی دی است.
این درحالی است که مینگ چی کو، یکی از تحلیلگران مشهور فناوری و دستگاه های اپل معتقد است این شرکت موبایلی با نمایشگر ال سی دی ۶.۱ اینچ می سازد. در کنار آن نسخه بعدی آیفون ایکس با نمایشگر او ال ای دی ۶.۵ اینچی ساخته و آیفون ایکس پلاس نامیده می شود.
چند سال پیش بود که هوش مصنوعی آلفاگو توانست تمامی انسانهای جهان را با قدرت خود به وحشت بیندازد و قهرمانان بازی گو را یکبهیک شکست بدهد. حال امروزه برادر این سیستم ساخته شده و با نام آلفازیرو شروع به فعالیت کرده است. این هوش مصنوعی توانسته است تا با کمک سیستم هوشمند خود به سراغ استفاده از ساختار یادگیری ماشینی رفته و شطرنج را در مدتزمان کمتر از 4 ساعت به خود آموزش بدهد.
این هوش مصنوعی توانسته است تا با یادگرفتن این بازی فکری و بسیار ویژه به سراغ انجام 100 مسابقه شطرنج برود و نکته جالب این است که همه این مسابقات در برابر سیستم نرمافزاری ویژه Stockfish 8 انجام شدهاند که بهصورت انحصاری برای انجام بازی شطرنج طراحی شده است.
از میان 100 مسابقه انجام شده بین این دو مدل به نحوی به پایان رسیده است که آلفازیرو در تمامی آنها یا پیروز شده و یا مساوی کرده است. این امر که یک سیستم هوشمند توانسته است تا در 4 ساعت به این سطح از پیشرفت در شطرنج برسد موجب شده است که دانشمندان شگفتزده شوند.
شایانذکر است که نخستین باری که انسان در بازی شطرنج مغلوب یک سیستم کامپیوتری شد، به سال 1997 بازمیگردد که سوپرکامپیوتر دیپ بلو از محصولات شرکت آیبیام توانست در مسابقهای گری کاسپارف، قهرمان اسطورهای شطرنج را شکست بدهد.
منبع: theguardian
ترجمه: آناهیتا عیوض خانی
نگاهی به آمار تأسفبرانگیز مهاجرت نخبگان ایرانی